Menu toggle

Welkom

Gebruikte cilinderkop van autosloper

zoek de nu:

Zoeken via: Kenteken | Origineel nummer (OEM code) | Automerken

Welk model zoek je?

Audi

Audi

Onderdelen te koop: 138

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Onderdelen te koop: 98

BMW

BMW

Onderdelen te koop: 59

Citroën

Citroën

Onderdelen te koop: 79

Ford

Ford

Onderdelen te koop: 105

Hyundai

Hyundai

Onderdelen te koop: 39

Mazda

Mazda

Onderdelen te koop: 40

Nissan

Nissan

Onderdelen te koop: 43

Opel

Opel

Onderdelen te koop: 79

Peugeot

Peugeot

Onderdelen te koop: 114

Seat

Seat

Onderdelen te koop: 41

Skoda

Skoda

Onderdelen te koop: 58

Toyota

Toyota

Onderdelen te koop: 111

Volvo

Volvo

Onderdelen te koop: 88

VW

VW

Onderdelen te koop: 226

Cilinderkop: wat hij doet en hoe problemen op te lossen en te vervangen

Wat is een cilinderkop?

Een cilinderkop is een structuur die zich op de bovenkant van de cilinder bevindt voor interne verbranding. De koppakking verbindt de cilinderkop met de cilinder en vormt de verbrandingskamer. Hij bevat ook de ruimtes in zijn kop om gevulde lucht en de uitlaatlucht te verwijderen.

Wat doet hij?

De cilinderkop sluit de verbrandingskamer af van het bovenste deel van de motor, terwijl het onderste deel van de motor het motorblok wordt genoemd. De koppakking neemt de ruimte in tussen de motor en de cilinderkop. De cilinderkop heeft ook een essentiële functie bij de smering van de cilinder. Voor een goede werking van de motor moet de cilinder goed gesmeerd zijn. Daarom wordt de cilinderkop als een cruciaal onderdeel van de motor beschouwd.

Hoe vervang ik een cilinderkop?

Een cilinderkop vervangen is geen eenvoudig proces, maar als je automatisering kent, kun je deze eenvoudig thuis vervangen. Voor het vervangen van de cilinderkop zijn de volgende zaken nodig:

Stap 1: Verwijdering

Allereerst moet je de voorkant van de auto optillen met behulp van kriksteunen en vervolgens het linkerwiel verwijderen. Maak ook de V-riem en de distributieriem los. Verwijder ook het luchtfilter en de sensoren die op de cilinderkop zijn bevestigd. Hierna moeten beide brandstofleidingen worden losgeschroefd. Trek de radiator uit en verwijder de slangen. Nu verwijder je de bougie om toegang te krijgen tot de motorkop. Verwijder nu de bouten en vervolgens de motorkop.

Stap 2: Voorbereiding

Voordat de cilinderkop wordt vervangen, wordt voor het reinigen een schuursponsje gebruikt om het vet van het oppervlak te verwijderen. In remmenreiniger wordt het gebruikt met een doorweekte doek. Om de juiste plaats van de kleppen te bevestigen, moet u het nokkenaswiel uitlijnen zoals in de handleiding. Het vergrendelingsgereedschap houdt het vast en lijnt vervolgens de markering op het blok uit om de krukas te markeren.

Stap 3: Koppakking:

Je moet een nieuwe cilinderpakking toevoegen voordat je de cilinderkop vervangt. Zorg ervoor dat de pakking op de juiste positie op de cilinder wordt bevestigd.

Stap 4: Nieuwe cilinderkop

Nu kun je de motorkop vervangen en vervolgens met bouten in de juiste positie vastzetten. Bevestig hierna alle elementen van de motor weer in omgekeerde volgorde zoals je eerder hebt losgekoppeld. Voordat u de kriksteunen verwijdert, moet u ervoor zorgen dat alle verbindingen goed vastzitten.

Verschillende types cilinderkoppen

Verschillende types cilinderkoppen zijn gebaseerd op kleppen en poorten. Zoals:

Type lusstroom

Offset crossflow-type

Inline crossflow-type

Bij het lusstroomtype bevinden de inlaat en uitlaat zich parallel aan elkaar. Bij offset crossflow zijn de inlaat en uitlaat schuin naar elkaar toe aanwezig. Bij het inline crossflow-type bevinden beide kleppen van inlaat en uitlaat zich tegenover elkaar. Dit type laat betere prestaties toe.

Hoe wordt een cilinderkop opgebouwd?

Vroeger werd gietijzer gebruikt om de cilinderkop voor te bereiden, maar nu wordt een aluminiumlegering gebruikt om het gewicht te verminderen en de thermische geleidbaarheid te verbeteren. Een alternatieve legering van 4,5% silicium, 0,5% magnesium en 0,5% mangaan wordt gebruikt om de cilinderkop voor te bereiden, waardoor de weerstand tegen corrosie gedurende een langere periode wordt verbeterd. Maar zware apparaten zoals treinmotoren en scheepsmotoren gebruiken nog steeds gietijzer bij hun vervaardiging.

Verder wordt nu de cilinderkop boven op de motoren gehouden en met behulp van bouten vastgezet. De koppakking verbindt de cilinderkop met motoren. Ze bevat ook veel andere essentiële onderdelen zoals klepgeleiders, watermantels en poorten die smering en koeling geven.

Verschillende subonderdelen of componenten

Inlaat- en uitlaatkanalen: Het lucht-brandstofmengsel komt de cilinder binnen via inlaatkanalen, terwijl uitlaatgas via het uitlaatkanaal wordt weggeleid.

Inlaat- en uitlaatklep: in dit onderdeel krijgen de voertuigen lucht met behulp van de inlaat en uitlaatklep en uitlaatgassen worden automatisch afgegeven aan het uitlaatsysteem.

Nokkenassen: Het openen en sluiten van kleppen wordt aangestuurd door de nokkenas. Deze werkt op basis van de distributieketting.

Injectoren: injectie van brandstof in de verbrandingskamer gebeurt via injectoren.

Gloeibougies: Ze helpen bij het starten van het koelproces.

Problemen of symptomen van storingen/problemen identificeren

De meest voorkomende problemen met cilinderkoppen van dieselmotoren zijn oververhitting of hoge temperaturen, een slecht motorrendement, een laag motorkoelvloeistofniveau en rook die wordt uitgestoten door de uitlaat.

Veel voorkomende problemen met het onderdeel (probleemoplossing)

Een van de meest voorkomende problemen met cilinderkoppen van dieselmotoren is oververhitting. Deze hoge temperatuur wordt veroorzaakt door een toename van de druk die in de motor wordt gegenereerd. Om dit probleem te voorkomen, moet je ervoor zorgen dat je radiator compleet is en in een goede staat verkeert. Een ander probleem met betrekking tot storingen in de cilinderkop is de slechte efficiëntie van de motor. Dit probleem kan optreden als gevolg van scheuren in de cilinderkop van de motor. Als je het niet hebt opgemerkt, moet je voertuig mogelijk regelmatig opnieuw worden opgestart.

De gebarsten cilinderkop kan ook olielekkage uit de auto veroorzaken. Onderzoek je motor om eventuele scheuren in de cilinderkop te vinden. Er kan lekkage optreden als gevolg van een laag motorkoelvloeistofpeil. De cilinderkop kan deze lekkage identificeren, omdat deze kan barsten en langdurige storingen kan veroorzaken.

Een andere indicator voor een gebarsten cilinderkop is dat er intense rook uit de uitlaatpijp komt. Los dit probleem op om schade aan de motor te voorkomen.

Normale levensduur

Een motor met meer cilinders gaat langer mee. De kilometerstand berekent hoe lang een motor meegaat. Een 4-cilinder met kop kan bijna twee lac-mijlen meegaan zonder gedurende de jaren problemen te veroorzaken. De meeste cilinderkoppen gaan meestal ongeveer 50.000 mijl mee voordat ze moeten worden vervangen.

Andere onderdelen om te vervangen of te repareren bij het vervangen van de cilinderkop

Het is essentieel om andere onderdelen (bougie, kabels en bobines) te vervangen bij het vervangen van de cilinderkop. De meest prominente problemen bij het vervangen of repareren van cilinderkoppen kunnen gebarsten koppen en lekkage in de klep zijn. De beste manier om een cilinderkopprobleem op te lossen is om de cilinderkop professioneel te laten repareren of vervangen.

Hoe je ervoor zorgt dat je het juiste onderdeel koopt voor je auto

Die marktplaats is geschikt om te bezoeken als de contactgegevens en het vertrouwenssymbool prominent worden weergegeven. Bezoek autoparts-24.com om het exacte onderdeel van je auto te vinden. Om je bestelling te plaatsen, moet je het kenteken van je voertuig invoeren en vervolgens de juiste hoeveelheid selecteren die je wil kopen. Nadat je onderdelen hebt gekozen, kun je via verschillende kanalen betalen, zoals PayPal en creditcard. Banktransacties worden echter helemaal niet geaccepteerd. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, wordt de zending vrijgegeven naar de genoemde locatie.

Deze verzending is alleen gratis als je land is opgenomen in de criteria van die organisatie. Je kunt nog steeds een aanbod krijgen om deze zending gratis te ontvangen als de naam van je land niet op de lijst staat. Er is ook een retourbeleid als je je gewenste bestelling niet ontvangt. In dat geval moet je een account aanmaken op hun site. Dan kunnen ze contact met jou opnemen voor ophaling.

Slotgedachten

De cilinderkop is een van de belangrijkste onderdelen van een auto die aanwezig is op de verbrandingsmotor en verbonden is door een koppakking. Hij kan thuis worden vervangen als je over basiskennis van automatisering beschikt. Je moet de oude cilinder verwijderen en een nieuwe cilinder op zijn plaats zetten. Hij is gemaakt van een aluminiumlegering voor een betere thermische geleidbaarheid. Als je een probleem in je cilinderkop aantreft, probeer het dan in het begin te herstellen, anders kan dit leiden tot een enorme storing in de cilinderkop van je voertuig.

Nieuwste producten

: