Menu toggle

Welkom

De grootste markt van Europa voor tweedehands auto-onderdelen.
We hebben 3.783.660 onderdelen te koop nu.

Veelgestelde vragen

Kies uw categorie

Vraag over een artikel

Een artikel bestellen

Levering

Mijn bestelling

Terugsturen

Klacht

Algemene Voorwaarden

Vraag over een artikel

Kan ik er zeker van zijn dat het onderdeel op mijn auto past?

Als het originele onderdeelnummer is doorgegeven en als dit nummer identiek is aan uw eigen reserveonderdeel, kunt er over het algemeen van uitgaan dat het onderdeel op uw auto zal passen. Als u 100% zeker wilt zijn, kunt u hierover contact met uw garage opnemen.

Welke informatie hebt u nodig wanneer ik bel of schrijf over een reserveonderdeel?

Wanneer u het onderdeel op onze website hebt gevonden, hebben wij een ID-nummer van het reserveonderdeel nodig. U vindt dit nummer onder productspecificaties, ID-nummer bijvoorbeeld D_1234_123456.

Een artikel bestellen

Hoe betaal ik voor mijn reserveonderdeel?

U kunt betalen met een creditcard of via uw Paypal-account. Bankoverschrijvingen zijn helaas niet mogelijk.

Kan ik korting krijgen?

Nee, helaas niet. Al onze prijzen zijn vaste prijzen, inclusief gratis levering en volledig recht op retour.

Zijn er voordelen als u eigenaar van een erkende garage bent?

Ja. Als een erkende garagehouder hebt u verscheidene voordelen. Bel ons op 0 20 26 22 000 voor meer informatie.   

Levering

Hoe snel kan ik het bestelde product ontvangen?

Onze standaardleveringsvoorwaarden zijn 2-5 werkdagen. Voor veel van onze reserveonderdelen is het mogelijk om voor de optie expreslevering te kiezen. Dit betekent dat u uw reserveonderdeel binnen 1-2 werkdagen ontvangt.

Is het mogelijk om het reserveonderdeel bij uw magazijn op te halen?

Het reserveonderdeel kan helaas niet worden opgehaald. Onze magazijnen liggen verspreid over heel Europa en uw reserveonderdeel wordt door onze distributeurs rechtstreeks naar u gestuurd.

Kunt u het reserveonderdeel naar landen sturen die niet zijn vermeld?

Ja, dat is mogelijk. Stuur een e-mail naar onze klantenservice: service@autoparts24.eu. Wij sturen u dan een offerte.

Mijn bestelling

Kan ik het adres veranderen na het plaatsen van de bestelling?

Uw bestelling en de verzending van het bestelde product worden heel snel behandeld. Het is daarom niet mogelijk het verzendadres te veranderen nadat de bestelling is geplaatst.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer uw aankoop is bevestigd, is het helaas niet meer mogelijk uw bestelling te annuleren. Alle bestellingen worden elektronisch doorgestuurd naar onze leveranciers en de verzending van de goederen vindt kort daarna plaats. U kunt altijd weigeren uw pakket in ontvangst te nemen en een retourzending aanmaken op www.autoparts24.dk. U zult dan een terugbetaling ontvangen, onder aftrek van de retourzending, als het pakket is ontvangen en in de voorraad verwerkt is.

Kan ik nieuwe artikelen toevoegen nadat de bestelling is voltooid?

Het is niet mogelijk meer artikelen toe te voegen nadat een bestelling is geplaatst en afgerond. U moet daarvoor een nieuwe bestelling plaatsen. Wij kunnen niet garanderen dat de bestellingen samen verzonden worden, aangezien we gebruik maken van verschillende voorraden, leveranciers en verzendbedrijven.

Wat is een orderbevestiging?

Wanneer u een bestelling op onze website heeft geplaatst, ontvangt u automatisch een e-mail van ons met de bevestiging van uw bestelling. Deze orderbevestiging is uw bewijs dat de bestelling voltooid is.

Terugsturen

Wat moet ik doen wanneer ik een gekocht product terug wil sturen?

Wanneer u een gekocht product wilt terugsturen, moet u via uw account op onze website een claim openen. Wij zullen dan uw claim beoordelen en zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Klacht

Welke garantie heb ik op mijn reserveonderdeel?

Uw aankoop wordt gedekt door de regels inzake gebrek aan overeenstemming van de wet Koop op Afstand, met inbegrip van de garantievoorschriften. Als particulier krijgt u altijd 2 jaar garantie op uw reserveonderdeel. Als u een bedrijf bent, krijgt u 6 maanden garantie. Voor meer informatie zie onze verkoop- en leveringsvoorwaarden.

Algemene Voorwaarden

1. In algemeen

Deze verkoop- en leveringsvoorwaarden (”Voorwaarden”) gelden voor de aankoop van artikelen op de

website www.autoparts24.nl ("Webshop"), die eigendom is van Autoparts24 ApS ("AP24"). Lees deze

Voorwaarden grondig door, voordat u een bestelling plaatst. Afwijken van deze Voorwaarden is alleen mogelijk na een schriftelijke overeenkomst met AP24.

2. Prijzen

Alle prijzen worden zowel inclusief als exclusief BTW weergegeven. Levering naar Nederland is altijd bij de prijs inbegrepen. De leveringskosten zijn afhankelijk van het land waar u het onderdeel naartoe wilt laten sturen. Als onderdelen naar een ander land dan Nederland gestuurd moeten worden, worden er extra verzendkosten berekend. De uiteindelijke prijs kan daarom pas berekend worden als het betreffende land is ingevuld. Bij de verzending naar landen buiten de EU worden invoerkosten berekend, aan de hand van de regels die in het betreffende land gelden. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om dit uit te zoeken. Als u een bedrijfsaccount heeft, behouden wij ons het recht voor om, in het geval van een overschrijding van de betalingstermijn, 2% rente per maand in rekening te brengen op het verschuldigde bedrag. AP24 blijft eigenaar van het artikel, totdat het gehele aankoopbedrag, incl. evt. rente en bijkomende kosten, is betaald.

3. Bestelling en koopovereenkomst

Bestellen vindt plaats in de Webshop. Vergelijk de nummers van de onderdelen of neem vooraf contact op met een plaatselijke autodealer voor meer advies om verkeerde bestellingen te voorkomen. Heeft u hulp nodig bij uw aankoop, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van AP24. De openingstijden van onze klantenservice staan op de website. Wanneer u een artikel heeft besteld bij AP24, ontvangt u eerst een orderbevestiging. Nadat de betaling is voltooid, ontvangt u een factuur. Er treedt pas een bindende koopovereenkomst in werking, als u een Track & Trace mail ontvangt, waarin wordt bevestigd dat het onderdeel door de betreffende leverancier is verstuurd. Omdat we de artikelen niet zelf op voorraad hebben, kan het voorkomen dat het artikel uitverkocht is bij de betreffende leverancier. Daarom treedt er pas een bindende overeenkomst met onze leverancier in werking, wanneer er is bevestigd dat het artikel op voorraad is en dat het artikel ook daadwerkelijk is verzonden.

4. Betaling

Bij betalingen met een bankpas bent u verzekerd tegen misbruik. AP24 maakt in zijn betalingssysteem gebruik van SSL (Secure Locket Layer). Dat houdt in, dat de gegevens die tijdens de aankoop met een bankpas worden verzonden, zijn versleuteld. Daardoor kunnen deze gegevens alleen gelezen worden door het online betaalsysteem (zoals Bambora of PayPal). Noch AP24, noch onze overige samenwerkingspartners kunnen deze gegevens lezen. Het bedrag voor het artikel wordt pas afgeschreven als het artikel wordt verzonden. Er kan nooit een hoger bedrag worden afgeschreven dan het bedrag dat u bij aankoop heeft geaccepteerd. AP24 accepteert de volgende betalingsmethoden:

  • PayPal
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro Card

5. Verzending

Verzending geschiedt naar het bezorgadres dat bij aankoop is ingevoerd. Het artikel kan niet persoonlijk worden opgehaald. Bij ieder artikel op de webshop staat wanneer het geleverd kan worden. De levertijd staat eveneens in de orderbevestiging. Als de klant niet aanwezig is om het artikel aan te nemen en het artikel niet op het bezorgadres kan worden achtergelaten, wordt geprobeerd een nieuwe bezorgafspraak te maken met de klant. Als de klant en de bezorgdienst hebben afgesproken dat het artikel op het bezorgadres mag worden achtergelaten, is de klant zelf verantwoordelijk voor het artikel, nadat dit is achtergelaten. Na ontvangst van het artikel dient u onmiddellijk te controleren of het artikel overeenkomt met hetgeen u besteld heeft. Indien u gebreken aan het artikel ontdekt, dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met AP24 en uit te leggen waaruit het gebrek bestaat (zie artikel 7 over het klachtenrecht). U heeft de plicht het artikel bij ontvangst te controleren. In geval van transportschade verzoeken we u om onmiddellijk contact met ons op te nemen en dit te melden. Dat kan telefonisch via 020-2622000 of via  service@autoparts24.eu. AP24 is niet aansprakelijk voor vertragingen die het gevolg zijn van force majeur gebeurtenissen, zoals oorlog, maatschappelijke onrust, natuurrampen, stakingen of lock-outs, falende aanvoer van grondstoffen, brand, beschadiging van het productieapparaat van AP24 of onze leveranciers of elke andere gebeurtenis en/of epidemie, die AP24 beperkt, vertraagt of verhindert in het leveren van het product. AP24 staat niet in voor garanties, die door derden zijn gegeven.

6. Afbeeldingen en productbeschrijvingen

Alle onderdelen zijn uniek en worden per stuk op de website verkocht. De klant krijgt exact het artikel dat op de afbeeldingen wordt getoond. Er wordt geen montagehandleiding meegestuurd, omdat er sprake is van tweedehands artikelen.

7. Klachtenrecht

Uw aankoop valt onder het consumentenrecht en onder de regels van het klachtenrecht. Het klachtenrecht omvat uitsluitend de gekochte artikelen en niet de losse onderdelen, die mogelijk kosteloos zijn inbegrepen. Voor motoren gelden als losse onderdelen: koppeling, turbo, waterpomp, bougies, etc. Wanneer een onderdeel defect is of er een fout is gemaakt bij de bestelling, dient er een klacht te worden aangemaakt via de klachtenlink in de Webshop of via uw klantenprofiel. Als er sprake is van een tweedehands artikel, moet u erop letten dat niet voor elk gebrek of elke slijtage een klacht kan worden ingediend. De vraag of er sprake is van een gebrek, wordt beantwoord via een concrete beoordeling. Als u een eigen bedrijf heeft, geldt er een klachtenrecht van 6 maanden. Klachten dienen onmiddellijk of zonder onnodige vertraging worden te ingediend, nadat het gebrek is ontdekt of redelijkerwijs zou moeten zijn ontdekt. Bent u consument, dan geldt een klachtenrecht van 2 jaar. De klacht moet worden ingediend binnen een redelijke termijn, nadat u het gebrek heeft ontdekt. 2 maanden valt altijd binnen deze redelijke termijn. Bij een gegronde klacht vergoeden wij de verzendkosten, die gemaakt zijn voor het retour sturen van het artikel. Als de klacht niet gegrond wordt geacht, dient u deze verzendkosten zelf te betalen, inclusief onze kosten voor het weer retour sturen van het artikel. AP24 dekt geen mogelijke kosten die worden gemaakt voor het monteren en demonteren van artikelen, zoals werkplaatskosten.

8. Verpakking voor retourzending van het artikel

Als het artikel volgens afspraak met AP24 retour gezonden moet worden, is het belangrijk dat u het op verantwoorde wijze verpakt. Als het artikel niet correct verpakt is en tijdens het transport beschadigd raakt, bent u zelf aansprakelijk voor deze beschadiging. Indien het artikel op verantwoorde wijze is verpakt, draagt AP24 het risico voor het kwijtraken van een artikel tijdens retourzending naar ons magazijn.

9. Herroepingsrecht

U heeft het recht om uw aankoop binnen 30 dagen, zonder reden, ongedaan te maken. Het herroepingsrecht vervalt 30 dagen nadat u het artikel heeft ontvangen. Als u ervoor kiest uw aankoop ongedaan te maken, dient u ons hierover uiterlijk 30 dagen na ontvangst van het artikel te informeren. Dat kunt u doen door ons een e-mail te sturen of door in uw profiel een retourzaak aan te maken. Als u meerdere artikelen in één aankoop heeft gekocht, kunt u de aankoop van een aantal of alle artikelen ongedaan maken. Het herroepingsrecht geldt, wanneer u ons binnen het verstrijken van de herroepingstermijn een bericht over uw herroeping stuurt of een retourzaak aanmaakt. Ondernemers hebben ook herroepingsrecht, maar hierbij geldt dat het artikel in dezelfde toestand en hoeveelheid dient te worden teruggestuurd als waarin het is ontvangen. Bent u consument en wilt u een artikel retour sturen, dan bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van het artikel, die het gevolg is van andere handelingen dan de handelingen die nodig zijn om de aard en eigenschappen van een artikel en de manier waarop een artikel functioneert vast te stellen. U mag bijv. geen motor of versnellingsbak monteren en u mag geen verzegelingen verbreken of verpakkingen van elektronische componenten openen, zoals een elektrokast, stroomverdelerblok, abs-behuizing of besturingskast. U dient de artikelen zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen vanaf de datum, waarop u het bericht over herroeping heeft verstuurd of u uw retourzaak heeft aangemaakt, retour te zenden. Het artikel dient retour gestuurd te worden naar het magazijn dat genoemd is in het retourdocument, dat wij u toesturen wanneer u een retourzaak heeft aangemaakt. U kunt er ook voor kiezen om het herroepingsformulier te gebruiken, dat aan het eind van deze voorwaarden is toegevoegd. Dat is echter niet verplicht.
U betaalt zelf de kosten voor de retourzending. U draagt zelf het risico voor beschadigingen of het kwijtraken van artikelen, tenzij u bij ons voor retourzending heeft betaald. Als u een aankoop ongedaan maakt, betaalt AP24 het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen nadat AP24 uw verzoek tot herroeping heeft ontvangen terug op uw rekening. De terugbetaling geschiedt met dezelfde betaalmethode als die is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling (PayPal, bankrekening, account). AP24 kan de betaling echter vasthouden, totdat het artikel retour ontvangen is in ons magazijn of totdat u de documentatie heeft verstuurd, waaruit blijkt dat het artikel retour gezonden is. Denk eraan dat het artikel altijd correct verpakt moet zijn en dat u zelf het risico voor het artikel draagt, totdat het door het betreffende magazijn is ontvangen. Bewaar daarom het verzendbewijs, inclusief informatie over de verzendkosten en een evt. track & trace nummer. Wij nemen geen pakketjes aan die onder rembours zijn verstuurd. AP24 dekt geen mogelijke kosten die worden gemaakt voor het monteren en demonteren van artikelen, zoals werkplaatskosten.

10. Speciale voorwaarden voor de aankoop van motoren

Ruilmotoren en versnellingsbakken dienen zo mogelijk compleet geretourneerd te worden. Van alle eenheden die retour gezonden worden, moeten voor verzending de olie en andere vloeistoffen zijn afgetapt. Als dat niet is gebeurd, loopt u het risico dat u de kosten moet betalen voor het aftappen van deze vloeistoffen en voor de eventuele verontreiniging van de vrachtwagen en beschadiging van andere artikelen in de vrachtwagen. Op sommige motoren kan een hittesensor geplaatst zijn met een indicator, die smelt als de motor te heet wordt. Oververhitting kan bijv. plaatsvinden bij gebrekkig onderhoud, tijdens racewedstrijden en bij rijden zonder het juiste olie- en waterpeil. Als de indicator van de hittesensor is gesmolten, vervalt het herroepingsrecht. Daarnaast vervalt het herroepingsrecht voor ondernemers, wanneer de motor niet door een geautoriseerde dealer is geïnstalleerd.

11. Speciale voorwaarden voor de aankoop van andere artikelen

Cilinderkoppen (kleppen, nokkenas en dergelijke niet inbegrepen): De cilinderkop dient voor montage onder druk te worden getest en te worden vlakgeslepen. Als bij de druktest blijkt dat er gebreken aan de cilinderkop zijn, worden de kosten voor deze testdruk vergoed. Hiervan moet een nota worden overlegd. Ondernemers kunnen maximaal € 65 vergoed krijgen. Elektronische componenten: De meeste elektronische componenten moeten na montage worden geprogrammeerd. Voor meer informatie hierover kunt u eventueel contact opnemen met een autogarage. Wanneer de verzegeling is verbroken, vervalt het herroepingsrecht conform paragraaf 9 over herroeping. Bij het leveren van software vervalt het herroepingsrecht voor zowel consumenten als ondernemers, wanneer de verzegeling is verbroken. Mechanische onderdelen: Tweedehands mechanische onderdelen hebben vaak lichte beschadigingen en kunnen smerig zijn. We raden daarom aan om het onderdeelnummer van het gedemonteerde onderdeel te controleren, voordat u een ander onderdeel koopt en monteert, zodat u zeker weet dat u het juiste reserveonderdeel koopt. Carrosserieonderdelen: De staat van het carrosserieonderdeel kan worden afgelezen aan de kwaliteitscode bij het artikel. Een tweedehands carrosserieonderdeel heeft vaak krassen en kleine gebreken, waardoor het onderdeel gecoat moet worden. Verlichting: Er kunnen krassen zitten op tweedehands lampen. Er zijn verschillende soorten verlichtingssystemen. U kunt zien welk type er in uw auto zit, door het type verlichting op uw lamp af te lezen. Wij leveren geen Xenon schakelkasten en lampen. Als er een Xenon schakelkast of lamp in de verlichting is gemonteerd, valt deze derhalve niet onder het klachtenrecht. Autoruiten: Er kunnen krassen zitten op tweedehands glas en ruiten. U kunt checken of u een getinte autoruit nodig heeft door een stuk wit papier achter één van uw andere ruiten te houden. AP24 geeft geen garantie op verwarmingsdraden of antennes, die in de autoruiten zijn ingebouwd.

12. Persoonsgegevens

AP24 vindt het belangrijk dat uw persoonsgegevens veilig en vertrouwelijk worden opgeslagen. U kunt hier meer lezen over ons beleid omtrent persoonsgegevens: www.autoparts24.dk/policies

13. Beroep aantekenen, toepasselijke wetgeving en jurisdictie

Als u een consument bent, kunt u ook het online klachtenportal van Europese Commissie gebruiken om een klacht in te dienen. Dat is met name relevant als u een consument bent die in een ander EU-land woont. De klacht kan worden ingediend via de volgende link: http://ec.europa.eu/odr. Bij het indienen van een klacht dient u AP24’s e-mailadres: service@autoparts24.eu te vermelden. Als u ondernemer bent, dient elke vorm van onenigheid over een koopovereenkomst te worden voorgelegd aan de Deense rechtbank in het arrondissement van AP24.  De koopovereenkomst tussen u en AP24, inclusief deze verkoop- en leveringsvoorwaarden, is onderworpen aan het Deense recht, tenzij anders bepaald in afwijkende regels over consumentenbescherming in het land waar u woont.